FjäderFransar

Här kommer ett superlångt inlägg om lösögonfransar. iom att jag inte har någon att prata med det om.
1.
De på bilden är i absolut sämsta möjliga kvallité. men däremot är det en bra bild så att man kan se vad som finns på marknaden..
  • De närmaste. Inget jag använder pga att det ser så överdrivet ut, utan att vara speciellt. Man kan lika gärna ha 18 lager mascara för de kommer ändå inte forma om ögonen.
  • Underbara! Iom att fransarna går i samma form som ögat så ser ögat längre ut. och man får mer "kattögon" (trots att katter knappt har ögonfransar). Jag brukar även använda dom till vardags, dom är inte lika "tunga" som de som går rakt ut.
  • De tunna förlängar bara ögonfransarna. På mig gör de knappt någon skillnad. Men till vardags kan jag klippa av ett par och ha bara i ändarna, så de riktiga blir tjockare.
  • De längst bort är förlänger dina ögonfransar och gör dom tjockare och formar ögat. Bra! om man bara vill ha ett mer öppet öga. (Glöm inte att måla de riktiga fransarna du har under ögat då.)
2.
Det här är den andra typen av fransar jag brukar använda, ger samma "kattögeeffect" (som nr2. här över)men ser mer extrema ut. Mer till kvällsmakeupen.
3.
Den här varianten hatar jag. sisådär 50 kr brukar de kosta i affär.
O de håller så fruktansvärt dåligt. Ta ett extra lager mascara istället!


4.                             Party fransar!
Mardrömsfransarna! Problemet med dem är att de BARA är långa. inte snygga, inte praktiska, inte billiga, inte formande.. Bara extrema och tunga. Nae, dom är jag trött på.
Flera år sedan bar sånna nu. Så det är möjligt att jag "vuxit "i dem nu. Får se iaf jag klickar hem ett par sådanna nästa gång.
5.
Anonyma partyfransar. Jätte fint. Jag brukar alltid ha sånna här på konserter. alla andra bara lossnar:P
O nu när vi endå pratar färg...         6.
Clownfransarna.. BIG no-no! Jag har aldrig vågat testa dom. får se om dom får följa med hem nästa gång. Funderar på om man kan måla undersidan av dom svart. så att färgerna bara syns när man blundar. måste undersökas....
7.
Älskar domhär. fjädrarna fladdrar otroligt mycket. Ser dock dumt ut när man inte har långa fransar hela vägen där uppe. Så jag kör med två lager. Gärna de på bild två. Har även i rött. Oanvända so far..
8.
De här är så spännande.. problemet är att de inte följer med ögat upp... förstår inte hur det är tänkt...
9. Nu börjar vi komma in på den extrema biten...
Gula fjädrar från afrikansk pärlhöna.. Man behöver en riktigt hårt makeup för att klara dehär.. Prickarna ger karaktär. En svår roll.
10.
Här snackar vi fransar.. Min grossist har precis fått in dem. Så jag funderar på att klicka hem ett par snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0