Hon som aldrig ville något hellre

I dag, på skylten gjorde jag en märklig upptäckt.

På väggen på damtoaletten hade någon , med svart tusch, karvat in en rad från en låt.

Inte vilken låt som helst, utan min låt - min rad.

Jag insåg att personen måste varit i samma situation som mig, samma dröm.

För det var vad raden handlade om.

Tanken slog tillbaka på mig- dendär drömmen hade det inte blivit något av. Trots att raden tydde på att det skulle slutat annorlunda.

 

Hur hade det gått för henne då? Jag hoppades att hon levde min dröm.

 

Jag undrade om hon någonsin kom tillbaka. Om hon ägnade det en tanke.

Om vi delade minnena.

 

 


Senare slog det mig, .

Hon såg genom min lins. Hon var den som tryckte på avtryckaren.

Hon som du aldrig mötte blicken med.

Hon som aldrig ville något hellre.

Du skulle göra det här så mycket bättre.

Du viste det där med att uppskatta.

 

 

Du hade älskat dethär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0