Wall street-kaos

Iom dethär synnerligen motiverade wallstreetkaoset så håller jag på att bli mer och mer involverad personligen. Så jag tänkte att det var dag att börja gnälla lite om det här. Först och främst, jag älskar USA.s fullkomliga handlingsförlamning vad det gäller att göra något åt det.
Deras huvudtaktik har alltid varit att pocka bort ledarna för demonstrationerna. Men nu när det inte finns några ledare då? Jo, då jagar vi ut 300 poliser som ska stoppa de 15 000 demonstranterna.... Superbra idé. Dessutom så tror jag att poliserna håller med om att de amerikanska systemet för sjukförsäkringar suger ganska brutalt.
Min idé är att dom letar rätt på ett till land där det finns olja, springer in där, hittar någon stackars bonde att skjuta, terroristförklarar honom, skickar hans barn till Guantanamo, Skickar dit Sverige (Sverige har egentligen en moral, men inte om dom kan sälja Jas). Hämtar olja, säljer olja, retar upp detdär stackars landet som helt plötsligt blir ett hot för hela världen. USA säljer vapen till dom. USA får hämta olja.
USA skjuter upp sin undergång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0